VIEŠPATS padarė visa su tikslu,
net nedorėlį nelaimės dienai.
(16:4)  
 


Nušvitimas

... atidumas veda į įžvalgą ir prabudimą. 

(Moestl, Bernhard. ŠAOLINAS. Laimėk nekovodamas. Vilnius: Algarvė. 2008, 44p.)
Balsuoti:
 3.0 (2)
Komentarai (0)

Privalau pasakyti, jog proto nušvitimas priklauso nuo pastangų gilumo.  

(Soho, Takuan. Nesupančiotas protas. Kaunas: Obuolys. 2007, 36p.)
Balsuoti:
 5.0 (2)
Komentarai (0)
Jei aplink pakylą išdėliosime keletą veidrodžių, o ant jos pastatysime žibintą, jo atvaizdas bus matomas kiekviename veidrodyje. Žibintas tėra vienas, tačiau jis atsispindi kiekviename veidrodyje. Tai iliustruoja pavyzdį – Budos prigimtis tik viena, tačiau ji siekia visus mąstančius padarus dešimtyje pasaulių, net ir alkanuosius ir žvėris. Tai žibinto ir veidrodžių palyginimas Dešimties gėlių vainiko sutroje.  

(Soho, Takuan. Nesupančiotas protas. Kaunas: Obuolys. 2007, 90p.)
Balsuoti:
 5.0 (2)
Komentarai (0)
Tik dėl to, kad pabudome, ir suprantame, jog sapnavome. Sapne niekada nemąstome, ar tai sapnas, ar tikrovė.  

(Soho, Takuan. Nesupančiotas protas. Kaunas: Obuolys. 2007, 101p.)
Balsuoti:
 5.0 (2)
Komentarai (0)
Eiti per vandenį – tai lyg eiti žeme, o eiti žeme  lyg eiti vandeniu. Šito posakio reikšmė išliks neaiški kiekvienam dar nenušvitusiam. 

(Soho, Takuan. Nesupančiotas protas. Kaunas: Obuolys. 2007, 114p.)
Balsuoti:
 5.0 (3)
Komentarai (1)
Budistai teigia, jog Budos būvis pasiekiamas tik pažadinus savyje ypatingą norą. Štai Mahajanos budizmas mini du norus arba tikslus. Pirmasis - padėti visoms gyvoms būtybėms, o antrasis - pasiekti Nušvitimą. Nušvitimo siekiama tam, kad būtų galima geriau įvykdyti pirmąjį tikslą. neturint tokių siekių, visiškai nušvisti neįmanoma.  

(Dalai Lama XIV. Užuojautos galia. Vilnius: Dharma. 2001, 15p.)
Balsuoti:
 5.0 (2)
Komentarai (0)