Frankl, Viktor Emil
Visa tai liudija, kad žemėje tėra dvi ir tik dvi žmonių "rasės": padorių žmonių "rasė" ir - nepadorių. Visur išplitusios abi "rasės", jos prasiskverbia į kiekvieną grupę; nė vienos grupės nesudaro vien tik padorūs ar vien tik nepadorūs žmonės, šia prasme nė viena grupė nėra "rasiškai gryna" ...
(Frankl, Viktor Emil. Žmogus ieško prasmės. Vilnius: Katalikų pasaulio Leidiniai. 2008, 98p.)
Balsuoti: | Komentarai (2) |
Žmogišką gerumą galima atrasti kiekviename žmoguje, taigi net ir toje grupėje, kurią visi norėtų pasmerkti.
(Frankl, Viktor Emil. Žmogus ieško prasmės. Vilnius: Katalikų pasaulio Leidiniai. 2008, 97p.)
Balsuoti: | Komentarai (2) |
... galėtume tvirtinti, kad žmonijai, kaip visumai, irgi tinka tai, ką kalbėjome apie atskiro žmogaus gyvenimo prasmę: istorijoje kaip ir kalnų grandinėje lemia maksimumo taškai. Pakanka kelių išties pavyzdinių gyvenimų ar net vieno konkretaus žmogaus, kurį tikrai mylime, kad pateisintume žmonijos, kaip visumos, egzistavimą.
(Frankl, Viktor Emil. Sielogyda. Vilnius: Vaga. 2008, 110p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
... kai kurie mūsų draugai elgėsi kaip gyvuliai, o kiti buvo tarsi šventieji. Žmogus turi savyje abi šias galimybes; kuri atsiskleis, priklauso nuo jo sprendimų, bet ne nuo sąlygų.
(Frankl, Viktor Emil. Žmogus ieško prasmės. Vilnius: Katalikų pasaulio Leidiniai. 2008, 141p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
Tad kas yra žmogus? Žmogus tai būtybė, visada nusprendžianti, kas ji yra.
(Frankl, Viktor Emil. Žmogus ieško prasmės. Vilnius: Katalikų pasaulio Leidiniai. 2008, 98p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
Kalbant apie socialinį tikslingumą reikia nurodyti klaidą, kuriai psichoterapijos srityje pirmiausiai pasidave individualioji psichologija, būtent klaidingą požiūrį, kad tik socialiai korektiškas žmogaus elgesys vertingas. Požiūris, kad vertinga tik tai, kas naudinga visuomenei, neišlaiko kritikos. Jis labai nuskurdintų žmogaus būtį vertybių požiūriu. Juk nesunku nurodyti ištisas sritis individualių vertybių, t. y. tokių, kurias įgyvendinti galima ir net reikia anapus bet kokios bendruomenės ir nepriklausomai nuo jos.
(Frankl, Viktor Emil. Sielogyda. Vilnius: Vaga. 2008, 148p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
Tikra bendruomenė - iš esmės atsakingų asmenybių bendruomenė, o masė - vien nuasmenintų būtybių suma.
(Frankl, Viktor Emil. Sielogyda. Vilnius: Vaga. 2008, 132p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
Inividualybės prasmė atsiskleidžia tik bendruomenėje. Todėl individo vertė priklauso nuo bendruomenės.
(Frankl, Viktor Emil. Sielogyda. Vilnius: Vaga. 2008, 130p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
Deja, gerovės visuomenė pateikia per mažai įtampų; šiandienos žmogui netenka patirti tiek vargo ir įtampos, kiek patirdavo ankstesnių laikų žmogus, tad galiausiai jis nebemoka ištverti nei vieno, nei kito. Nepakenčia frustracijos, neįstengia atsižadėti. kaip tik tokiomis aplinkybėmis žmogui svarbu dirbtinai sukurti įtampą, kurią liko skolinga visuomenė: jis susikuria reikiamą įtampą.
(Frankl, Viktor Emil. Sielogyda. Vilnius: Vaga. 2008, 120-121p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |
Prieš tūkstančius metų žmonija sugebėjo prasimušti prie tikėjimo vienu Dievu, monoteiszmo, tačiau kur mūsų, kaip vienos žmonijos, savivoka, kurią pavadinčiau monoantropizmu? Kur žmonijos vienovės, peržengiančios bet kokią įvairovę, - nesvarbu, odos ar partijos spalvų, - suvokimas?
(Frankl, Viktor Emil. Sielogyda. Vilnius: Vaga. 2008, 47-48p.)
Balsuoti: | Komentarai (0) |